DOMOV > ALPINISTIČNI VZPONI > Polona Kotnik

Razmereletni vzpon
Vrstazimski pristop nad 3500m
Komentar
Kazbek (gruzijsko Mkinvartsveri) je mirujoči stratovulkan in ena izmed višjih gora Kavkaza, ki stoji na meji med Gruzijo in Rusijo. Za celotno turo sva potrebovala tri dni.

Prvi dan sva se iz vasice Stepantsminda (1700 m) s težkimi nahrbtniki povzpela na 3650 m, kjer leži koča Bethlemi hut. Koča je izjemno umazana in hladna - gre le za neko zasilno zavetje, torej vsekakor ni to koča po standardih v naših Alpah. :) Če bi bilo vreme toplejše, bi se z Markotom raje odločila za šotor in se koči izognila. A je ponoči pritiskal kar hud mraz, tako da je bila to še vseeno boljša opcija. Sva pa morala imeti svoje podloge, spalke in vso hrano. Na najino srečo sva bila opremljena še s filter flaško, saj je bila voda zelo umazana. Drugi dan sva namenila aklimatizaciji. Iz koče sva se povzpela na cca. 4200 m, kjer sva na ledeniku povadila še reševanje iz ledeniške razpoke. Preostanek dneva sva namenila lenarjenju, saj je bil ponoči čas za odhod na vrh.

Vzpon sva pričela ob 2:45 zjutraj. Zaradi časa v letu sva velik del poti prehodila po temi. Še pred začetkom ledenika sva prehitevala številne naveze in ob prihodu do snega ugotovila, da sva prehitela že vse pred nama. Sama sem se malce spraševala, če sva prehitra in upala, da naju kasneje ne zabije ... Moje počutje je bilo sicer vrhunsko. Po kakšni uri hoje po ledeniku sva že bila na ruski strani, kjer so se v trdi temi precej svetlikale luči ruskega mesta Vladikavkaz. Preden sva dosegla plato pod vršno piramido se je noč spremenila v jutro. Zadnjih 200 m vzpona je nekoliko strmejših (do 40°), ki je bilo tokrat tudi precej ledeno. Še pri koči so naju ljudje sicer strašili, da se je fino varovati s šraufi, a sva se oba brez varovanja počutila popolnoma suvereno. Bilo je sicer res veliko ledu in padec bi pomenil veliko polomijo, a so bile narejene zgledne stopničke, ki so omogočale enostavno vzpenjanje. Po 5 urah in 15 minutah sva ob 8:00 zjutraj prva v tem dnevu dosegla vrh. Glede na to, koliko navez je štartalo ta dan, kar nisva mogla verjeti, da sva z vzponom opravila tako hitro in posledično imela vrh popolnoma zase. Čez noč je bilo precej mrzlo (nekje do -15 stopinj), a je v splošnem vreme bilo vrhunsko. Le to je bilo res na najini strani, saj za vzpon nisva imela dodatnega dneva časa.

Nazaj pri koči sva bila že ob 11:30. Ker nisva želela še eno noč preživeti v umazaniji, sva po okrepčanju sestopila še čisto v dolino. Ob 17:30 sva po 3300 m sestopa srečna, zadovoljna in utrujena dosegla vasico Stepantsminda.