DOMOV > ALPINISTIČNI VZPONI > Vasja Povše

Razmereletni vzpon
Komentar
POIZKUS
Po preplezanih sedmih raztežajih, takoj po ključu smeri ugotovimo, da smo prepočasni, da bi ujeli gondolo na Midiju, če nadaljujemo do vrha. Odločimo se za abzajl.
Štrik se nama zatakne po drugem abzajlu, čisto na vrhu. To je pomenilo 50m prusikarjenja (vmes tudi nekaj plezanja) do štanta. Že tako sem bil res utrujen zaradi nenavajenosti na višino, to pa mi je pobralo še zadnje moči. Nekako uspema brez večjih težav preko sledečih abzajlov, ulovi pa naju naveza Britancev, ki je plezala za nami in šla do vrha smeri. Za zadnji abzajl jim pustima štrik, potem pa skupaj čez Vallée Blanche proti Midiju.
Navezana sva z Valerijo, trije Britanci pa skupaj. Ugotovimo, da smo tako ali tako že prepozni za gondlolo in cilj nam postane Refuge des Cosmiques. Ledenik je poln širokih razpok in zaradi visokih temperatur in poznega popoldneva že čisto razmočen. Padem v prvo špaltno, samo do pasu. Takrat se še nisem zavedal preteče nevarnosti. Kmalu zatem eden od Britancev pade cel v eno od naslednjih špalten. Druga dva ga z nekaj truda izvlečeta. V tem trenutku se vsi zavemo, da bo pot do koče še kako nevarna. Obe navezi se gibamo blizu skupaj in previdno. Ponovno padem v špaltno, tokrat cel, slab meter pod vrhom me s štrikom ustavi Valerija, pa tudi sam se nakeko ujamem s cepinom in derezami ob steno špaltne. Britanci ji pomagajo in skupaj me izvlečejo na horuk. Nadaljujemo še bolj previdno in ob večjih razpokah povežemo navezi. Ob skoku čez eno zadnjih večjih razpok se le ta za mano udre dober meter v širino in vsaj še enkrat toliko v dolžino. Ko je večjih težav konec Britanci nekoliko pospešijo, midva pa upočasnima, ker jaz zaradi utrujenosti ne zmorem več kot 20 morda 30 korakov brez pavze. Končno prispema do koče na Cosmiques-u. Za par minut sem se ulegel kar pred vrata, potem pa sva šla not in se zmenila za prenočišče v super prenatrpani koči. Vzdušje noter pa fantastično, zagotovo več kot 100 alpinistov, vsak s svojimi zgodbami. Najdeva tudi Britance in jim častima pir. Škoda da sem tako utrujen, bi se z veseljem ob večerji še več pogovarjal. Tudi noč ni bila lahka, ker zaradi utrujenosti nisem skoraj nič spal.
Zjutraj se vendarle zbudim bolj pri močeh in po zajtrku se odločiva, da greva do Midija preko Arête des Cosmiques.
Res nepozaben dan in bogata izkušnja, k sreči brez prask za vse udeležene. Obžalujem le, da nisva potegnila do vrha smeri. Morda pa enkrat v prihodnosti in v boljših razmerah na ledeniku.

Ostali vzponi dne 11.07.2022 (6)